Nyomtatás

Nyári tábor 2014

Isztiméri gyerekek nyári tábora

Július közepén  Isztiméri és környékbeli gyermekek számára egy hetes, ingyenes napközis tábort szerveztünk a Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Nemzeti Család és Szociálpolitikai Intézet által kiírt pályázaton megnyert támogatás segítségével.

Hétfő reggel 8-ra megérkezett mindenki, átvettük, és leellenőriztük a szülői nyilatkozatokat, melyek azt igazolták, hogy a gyermekek egészségesek, táborban részt vehetnek.  Ismertettük a táborszabályzatot bemutattuk a segítőket, táborvezetőket:  Minden résztvevőnek egyensapkát adtunk, melyre  mindenki saját maga ráfestette a nevét, és saját ízlésének megfelelően kidekorálhatta Majd a gyerekekkel ismerkedésre alkalmas játékot játszottunk. Elkészítettük közösen a táborzászlót, melyre a gyermekek által kitalált és megszavazott tábor név is rákerült.

Tízórai után a gyerekek még az iskolában elkészített fotóiból kiállítás nyílt, majd papírsárkány készítettek, az elkészült sárkányokat reptették is. Az ebéd után Andi bohóc jött el hozzánk, zenés, interaktív műsorába bevonta a gyermekeket. Új gyermekdalokat, gyermekjátékokat  tanultak,A délutáni uzsonna előtt még Barna Anikó pedagógus sportos foglalkozást tartott.

Kedden külön busszal mentünk Mórra. Útközben megálltunk Bodajkon az új építésű játszótéren, majd jó fél óra mozgás után indultunk a móri Lambert kastélyba.

A múzeum látogatás előtt a múzeumlátogatási viselkedési szabályokat egyeztettük a gyermekekkel. A műemlék épületű kastélyban  a helytörténeti gyűjteményt a sváb szoba és kamra múzeumot valamint az Ezerjó Pince Galériát  néztük meg. Ez utóbbiban  borkészítés eszközeit, hordóit, a tájegység bemutatóját láthattuk.  Megtekinthettük a régmúltú könyvtárat is. A múzeum után elsétáltunk a Móri Rendőrkapitányságra, ahol röviden bemutatták a rendőrkapitányság munkáját, kipróbálhattuk az előzetes cellát, újlenyomatmintát vettek attól, aki kíváncsi volt, hogyan történik. Majd a rendőrautót is megnézhették a gyerekek, kívülről-belülről. Még a szirénázó gombot is bekacsolhatták…  Mielőtt vége lett volna a látogatásnak hasznos, gyermeknek szóló bűnmegelőzési tanácsok hangzottak el.  E látogatás után az Ezerjó Étteremben ebédeltünk. Ebéd után a Kisbéri Mini Magyarország Makettparkot tekintettük meg. Látogattuk többek között a kecskeméti Cifra Palotát, a jáki templom, a soproni tűztorony, a kisbéri lovarda, a pécsi dzsámi, a tatabányai Turul emlékmű, a székesfehérvári országalma, a gödöllői Grassalkovich kastély, a lillafüredi kastély a fátyolvízeséssel, a villányi pincesor, a tihanyi apátság, a tatai vár, a váci diadalív, az őrségi Pityerszer, a fertődi kastély, a szegedi dóm, a Lánchíd, a komáromi Monostori Erőd, a hortobágyi kilenc lyukú híd, a Parlament, a debreceni nagytemplom, a szegedi zsinagóga, a győri városháza, a visegrádi Salamon torony, a budavári sikló, a budai vár palotaegyüttese, a kőszegi Jurisics vár, a Hősök tere, a veszprémi viadukt, az egri vár, az első balatoni gőzhajó, a kisbéri lóversenypálya lelátóval, a kisbéri lovarda, a kisbéri Neptun szobor, a hollókői lábasház, a fővárosi Nyugati pályaudvar, a pannonhalmi apátság, az esztergomi bazilika, a sziráki Kastély, a majki apátság, a nagycenki mauzóleum, a budapesti gyermekvasút, a Dunakanyar és az aggteleki cseppkőbarlang kicsinyített mását is. Ott is uzsonnáztunk, majd a külön busszal mentünk haza.

Szerdán Erdei kiránduláson vettünk részt, ahova kb 2,5 km es túra után értük el a helyszínt. Ott már várt minket az erdész-madarász. Hálókat feszített ki, hogy madarat lássunk és megmutassa nekünk, hogyan kell madarat gyűrűzni. Megtudtuk, hogy a környéken melyek az őshonos növények és állatok. Túránk során különböző állatok lábnyomával találkoztunk.  Visszaindulás előtt a gyerekeknek az erdőben való biztonságos tűzgyújtásról tartottunk beszámolót Ebédre értünk vissza, majd utána következett az Ügyes kezek délutánja, kézműves foglalkozás az újrahasznosítás jegyében. Újságpapírból kosarat fonhattak, állatokat készítettek. Papírvirágot csináltak, festettek. Hazamenetel előtt uzsonna volt.

Csütörtökön a sváb hagyományokról, népviseletről játékokról hallottunk előadást. a sváb snúr játékot ki is próbálhatták, aminek nagy sikere volt. Majd a Vöröskereszt által az egészségmegőrzésről, az elsősegélynyújtásról volt szó, amit gyakorlatban is kipróbálhattak a gyerekek.  Ebéd után a Tűzoltószertárnál folytatódott a program. Itt a gyerekek akadályversenyen vettek részt, ahol minden mozdulat a tűzoltással kapcsolatban volt, majd egy sok hasznos információval ellátott kérdőívet kellett csapatokban kitölteniük. Végül mindannyian egy- egy körre beülhettek a tűzoltóautóba. Természetesen védősisakban.

Pénteken sportos reggel volt. sajnos a rendőrkutyás bemutató a kutya lebetegedése miatt elmaradt, helyette a mozgásé maradt a főszerep. Majd a Móri Rendőrkapitányság munkatársának köszönhetően közlekedésbiztonsági előadást hallhattak a gyerekek, és utána egy kerékpáros-rolleres ügyességi vetélkedőn vehettek részt. Mindenki hozta a kerékpárját, rollerét. Ebédet az Éveket az éveknek Nyugdíjas Klub tagjai főzték, Rizses húst készítettek üstben.  Ebéd után újabb szellemi vetélkedő következett, majd a helyi Taliga Néptáncegyüttes vezetője táncházat tartott. ahol többféle táncot tanulhattak a gyerekek. Záró programként  elénekelték a gyerekek a tanult tábordalt az időközben megérkezett szülőknek, támogatóknak, átadtuk köszönő ajándékainkat,  a versenyek győzteseinek, résztvevőiknek az érmeket, mindenki kapott a tábor ideje alatt elkészült fotókból néhányat. A segítőknek, közreműködőknek, támogatóknak, szülőknek megköszöntük a segítséget.